<$BlogRSDUrl$>

mandag, juni 13, 2005

Vietmedia - en guldgrube af info og underholdning 

Igen, igen, igen har jeg svært ved at sove. Grrrrrrrrr.... )-: Det er sq da træls! Jeg har imidlertid besluttet mig for at få det bedste ud af mine ufrivilligt vågne timer, og har denne gang hygget mig med at finde nyt om Vietnam på nettet. Jeg stødte undervejs på siden Vietmedia, der er en ret hyggelig og spøjs sag med noget skrevet på vietnamesisk og andet på engelsk. Her kan man finde ud af en masse om vietnamesisk mad, litteratur, geografi, aktuelle film, historie, musik, dating-regler osv. Man kan desuden tilmelde sig som bruger og deltage i diverse diskussionsfora og chatrooms. Det har jeg dog ikke prøvet, så jeg ved ikke, om det hele foregår på vietnamesisk.
Noget af det, jeg synes, er sjovest er imidlertid, at man gratis kan komponere og sende elektroniske postkort med vietnamesiske motiver og ditto musik. Man bliver guidet gennem hele proceduren på engelsk, der er masser af gode valgmuligheder, så man kan kreere et skønt kort og så er det faktisk ret let at gå til.
Hvis man trænger til et lille kursus i at bruge spisepinde og måske også gerne vil vide lidt om baggrunden for at bruge dem og om deres symbolske betydning, så er der også god hjælp at hente. I denne forbindelse er det helt geniale, at der er et animeret billede af, hvordan man holder og bevæger pindene.
Det er en kæmpestor side, så der er til mange timers informative input og ikke mindst god underholdning.

Comments:
Hej Dorte

Jeg ved ikke om det er fordi du efterhånden er så spændt på det hele at du ikke kan sove...? Men jeg synes i hvert fald også at ventetiden er så laaaang.
Du har lavet en rigtig god hjemmeside og jeg kigger forbi en gang imellem, og kan nikke genkendende til mange af dine overvejelser om tilknytning, ventetid osv.
Jeg krydser fingre for at der sker noget i år for os begge!
Jeg har beundret din barnevogn, det må være smadder hyggeligt at have den stående! Jeg er ikke kommet videre end at arve lidt tøj og et par små-indkøb af legesager - som nu står fremme i soveværelset :-)

Vi venter på barn fra Pan Thiet i syd via Danadopt (nr- 8 på ventelisten).

Kærlig hilsen
Dorthe (fra Adoptionszone, brugernavn Elle)
 
Hej navnesøster :-)

Mange tak for din søde hilsen. Det er dejligt at høre, du hygger dig med at kigge forbi siden.

Mht. den manglende nattesøvn så skyldes det vist, at jeg bare generelt er rigeligt overkørt for tiden )-:

På det seneste har vi snakket en del om, at det da vist er hos Danadopt det rykker på Vietnamfronten for tiden. Er det rigtigt opfattet, at det er et fint flow i matchninger og hjemtagelser - eller er der mon tale om et almindeligt udslag af, at græsset nok er grønnere på den anden side? ;-)

Jeg krydser også alle pølsefingre i ønsket om vietnamtrolde til os begge i indeværende år - selv om det vist ikke er så realistisk med mere end en matchning for vores vedkommende.

Kærlige hilsner fra

Dorte
 
Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?